СИНЕРГІЯ МОТИВАЦІЙНИХ СТРАТЕГІЙ І ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ФОРМУВАННІ КРЕАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УПРАВЛІНЦІВ

Автор(и)

  • Лариса Володимирівна Городянська Український державний університет імені Михайла Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-4482-1690

DOI:

https://doi.org/10.32782/pdau.pma.2025.4.6

Ключові слова:

мотиваційні стратегії; штучний інтелект; креативні здібності; майбутні управлінці; цифровізація освіти; емоційний інтелект; синергетичний ефект

Анотація

У статті досліджено теоретико-методологічні засади поєднання мотиваційних стратегій і технологій штучного інтелекту у формуванні креативних здібностей майбутніх управлінців. Обґрунтовано, що мотиваційна складова є ключовим чинником у розвитку творчого потенціалу студентів, тоді як штучний інтелект є потужним інструментом персоналізації освітнього процесу та стимулювання інноваційного мислення. Визначено основні види мотиваційних стратегій – інтринсивна, досягнення, проєктно-орієнтована та коопераційна – які створюють основу для формування внутрішньої готовності до творчості. Охарактеризовано напрями використання ШІ в освітньому середовищі: адаптивне навчання, генерація ідей, імітаційне моделювання управлінських ситуацій і підтримка колективної творчої взаємодії. Показано, що синергія мотиваційних стратегій і технологій штучного інтелекту сприяє активізації когнітивного, емоційно-вольового та мотиваційного компонентів креативності, підвищує рівень академічної успішності та конкурентоспроможність майбутніх фахівців. Зроблено висновок, що інтеграція цих двох підходів є одним із найперспективніших напрямів розвитку сучасної освіти, орієнтованої на інноваційність і сталий розвиток. У статті також окреслено перспективи подальших досліджень, серед яких: створення інтегрованих освітніх платформ, розробка інструментів діагностики синергетичного ефекту, оцінка впливу ШІ на формування емоційного інтелекту й етичної культури майбутніх управлінців. Результати дослідження мають практичне значення для удосконалення методики професійної підготовки управлінців у закладах вищої освіти в умовах цифрової трансформації суспільства.

Посилання

Gorodianska L. V. Motivation of managers of business entities in times of crisis and war: challenges and transformations. Financial and credit systems: prospects for development: collection of scientific works. Kharkiv: V.N. Karazin Kharkiv National University. 2025. № 3 (18). pp. 190-203. DOI: https://doi.org/10.26565/2786-4995-2025-3- 15 (дата звернення: 21.09.2025).

Городянська Л. В. Роль мотивації у зміцненні людського капіталу підприємств в кризових умовах. Актуальні проблеми економіки. 2025. № 7 (289). С. 149-158. DOI: https://doi.org/10.32752/1993-6788-2025-1-289-149-158 (дата звернення: 21.09.2025).

Городянська Л. В. Мотиваційні аспекти професійного розвитку менеджерів зовнішньоекономічної діяльності в кризових умовах. Актуальні проблеми в системі освіти: заклад загальної середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти. 2025. № 5. С. 306-315. URL: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/67545 (дата звернення: 21.09.2025).

Kamberi M. The types of intrinsic motivation as predictors of academic achievement: the mediating role of deep learning strategy. Cogent Education. 2025, Vol. 12, № 1. pp. 1-16. URL: https://doi.org/10.1080/2331186X.2025.2482482 (дата звернення: 21.09.2025).

Городянська Л. В. Напрями розвитку емоційного інтелекту та командної взаємодії на підприємствах. Формування компетентностей обдарованої особистості в системі позашкільної та вищої освіти. 2024. № 3. С. 197-205. URL: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/66049 (дата звернення: 21.09.2025).

Пальчук О. І. Штучний інтелект як новий інструмент формування освітньої системи. Актуальні проблеми економіки. 2025. № 3 (285). С. 306-316. URL: https://eco-science.net/wp-content/uploads/2025/03/3.25._topic_Olena-Palchuk-306-316.pdf (accessed 21.09.2025).

Smith J., Johnson R. Adaptive Learning Technologies and Individual Learning Paths. Journal of Educational Technology. 2022. Vol. 19, № 2. pp. 105-117.

Brown P., Lauder H., Ashton D. Artificial Intelligence and Inequality in Education. Research Policy. 2023. Vol. 52. № 1. pp. 104–118.

OECD. Artificial Intelligence in Society. 2019. URL: https://www.oecd.org/going-digital/ai/ (accessed 21.09.2025).

Hao Ji, Lingling Suo, Hua Chen. AI performance assessment in blended learning: mechanisms and effects on students’ continuous learning motivation. Front. Psychol. 2024. Vol. 15. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1447680 (accessed 21.09.2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-24

Як цитувати

Городянська, Л. В. (2025). СИНЕРГІЯ МОТИВАЦІЙНИХ СТРАТЕГІЙ І ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ФОРМУВАННІ КРЕАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УПРАВЛІНЦІВ. Вісник Полтавського державного аграрного університету. Серія «Публічне управління та адміністрування», (4), 38–41. https://doi.org/10.32782/pdau.pma.2025.4.6