РОЛЬ ТА ЗНАЧЕННЯ ЛАЙФХАКІНГУ В САМОМЕНЕДЖМЕНТІ ПУБЛІЧНОГО СЛУЖБОВЦЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/pdau.pma.2024.1.6Ключові слова:
лайфхак, лайфхакінг, інформаційні технології, самоменеджмент, публічний службовецьАнотація
У статті увагу автора зосереджено на відносно новій проблемі у сфері менеджменту, а саме: застосування лайфхакінгу в самоменеджменті публічного службовця. Лайфакінг як комплекс заходів, спрямованих на полегшення життя, та таких, що дозволяють переосмислити складні повсякденні закони для отримання бажаного результату, можна інтегрувати в самоменеджменті публічного службовця. Виникнення лайфакінгу зумовлено науково-технічним прогресом, розвитком інформаційних технологій, зростанням інтелектуальної активності. Самі терміни «лайфхак», «лайфхакінг» у науковий обіг увів британський журналіст Денні О’Брайен, потім вони поширилися серед товариства блогерів з різних куточків світу, насамперед, серед молоді, зокрема покоління міленіалів, для якого характерні нові форми інформаційної поведінки – трансмедійна, мультиканальна та потокова. Представники міленіалів є багатозадачними, «такими, які споглядають», вуайєристськими, інтерактивними, такими, які грають та проєктними. Різні уявлення про основні характеристики міленіалів сприяють виникненню різних теорій, зокрема теорії Нейла Хоу та Вільяма Штрауса. Лайфхаки розповсюдилися завдяки мережі Інтернету, в якій вони представлені як тексти, інфографіка, зображення чи відео. Серед їх основних характеристик, зокрема такі, як економія ресурсів, оригінальне бачення проблеми, спрощення різноманітних сфер життя, легкість у застосуванні та користь для інших. Самоменеджмент, як і лайфхакінг, можна використовувати також як актуальний і перспективний напрям у публічному управлінні та адмініструванні, що може допомогти підвищити ефективність діяльності публічного службовця з огляду на досягнення його особистих і професійних цілей.
Посилання
Аллен Д. Як упорядкувати справи. Мистецтво продуктивності без стресу Kиїв : КM-BУКS.
Кейс-урок «Лайфхакінг для малечі»: Путрівський академічний ліцей Глухівської селищної ради Київської області. URL: http://surl.li/oikygy.
Лайфхакінг і фішки дистанційного навчанняя: Національна платформа можливостей професійного розвитку педагогічних працівників. URL: https://edway.in.ua/uk/mpk/837/detail/.
Hoover E. The millennial muddle: How stereotyping students became a thriving industry and a bundle of contradictions. The Chronicle of Higher Education. (2009, October 11). URL: https://www.chronicle.com/article/The-Millennial-Muddle-How/ 48772.
Lifehack: Oxford Learner’s Dictionaries. URL: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/.
Lifehacker. URL: www.lifehacker.com
Lifehack. URL: www.lifehack.org.
Майстер клас Галини Черняк. Лайфхакінг усіпшного спілкування: Одес. нац. технолог. універ. URL: http://socist.ontu.edu.ua/?p=2330.
Reagle J. Hacking Life: Systematized Living and Its Discontents. 2024. URL: https://hackinglife.mitpress.mit.edu/user/joseph-reagle.
Технології тайм-менеджменту в управлінні діяльністю державних службовців: моногр. [Л. Л. Приходченко, Н. В. Піроженко, М. П. Кернова, І. М. Сінчак]; під заг. Л. Л. Приходченко, (2021). Одеса: ОРІДУ НАДУ.
Tracy B. Get It Done Now! – Second Edition: Own Your Time, Take Back Your Life (2022). G&D Media.