АДАПТАЦІЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО ЗМІН В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ТА СУСПІЛЬСТВІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/pdau.eco.2024.1.8

Ключові слова:

адаптація, система управління, заклад вищої освіти, управління змінами, освітнє середовище, суспільство

Анотація

У статті розглянуто процес адаптації системи управління у закладі вищої освіти до змін в освітньому середовищі та суспільстві. Адаптація системи управління закладом вищої освіти до змін в освітньому середовищі та суспільстві має низку перспектив, які можуть значно покращити роботу ЗВО та якість освіти, яку вони надають. Адаптація до змін дозволить ЗВО краще відповідати потребам студентів та роботодавців, що призведе до зростання їхньої популярності та конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг. Успішні ЗВО, які адаптуються до змін, зможуть залучити більше фінансування з різних джерел, таких як державні гранти, приватні інвестиції та плата за навчання. Процес адаптації дозволить ЗВО використовувати сучасні методи навчання та технології, що призведе до покращення якості освіти та підготовки більш кваліфікованих випускників. Задоволені студенти з більшою ймовірністю рекомендуватимуть ЗВО іншим, що призведе до збільшення кількості студентів та покращення репутації ЗВО. Успішні ЗВО, які зможуть адаптуватися до змін, стануть лідерами в освітній галузі та здобудуть високий статус. Окрім цих ключових перспектив такого роду адаптація також може мати інші позитивні наслідки: збільшення кількості студентів і, відповідно, викладачів, покращення міжнародної співпраці, розробка нових освітніх програм та послуг, збільшення можливостей для наукових досліджень та інновацій. Звичайно, адаптація до змін також пов’язана з певними викликами, такими як: необхідність змін у культурі та структурі ЗВО, потреба в інвестиціях у нові технології та методи навчання, наявність інших, можливо, суперечливих поглядів деяких членів персоналу та студентів. Проте ці виклики можна подолати за допомогою ретельного планування, ефективного управління та чіткої комунікації. Загалом адаптація системи управління ЗВО до змін в освітньому середовищі та суспільстві має багато перспектив, які можуть значно покращити роботу ЗВО та якість освіти, яку вони надають. Важливо, щоб керівництво ЗВО усвідомлювало ці перспективи та вживало заходів для адаптації до змін. Це дозволить ЗВО залишатися конкурентоспроможними та успішно виконувати свою місію.

Посилання

Бахрушин В. Показники та критерії оцінювання вищих навчальних закладів. URL: http://education-ua.org/ru/articles/189-pokazniki-ta-kriteriji-otsinyuvannya-vishchikh-nav%20chalnikh-zakladiv

Крупка М. І., Гринькевич О. С., Сас С. П. Економічна ефективність університетів України у контексті інноваційності фінансового менеджменту. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2021. № 1(32). С. 470–481.

Моргулець О. Б. Стратегічний вибір ВНЗ на основі оцінки ефективності управління та реальної автономії навчального закладу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. 2016. Випуск 17. Частина 3. С. 61–63.

Решетова І. А. Напрями вдосконалення системи управління вищими навчальними закладами. Економіка і суспільство. 2018. Випуск 17. С. 341–346.

Gryshchenko I., Ganushchak–Efimenko L., Shcherbak V., Nifatova О., Zos-Kior М., Hnatenko I., Martynova L., Martynov A. Making Use of Competitive Advantages of a University Education Innovation Cluster in the Educational Services Market. European Journal of Sustainable Development. 2021. № 10.2. С. 336–348.

Bakhrushin V. (2014) Pokaznyky ta kryteriyi otsinyuvannya vyshchykh navchalʹnykh zakladiv [Indicators and evaluation criteria of higher educational institutions]. Available at: http://education-ua.org/ru/articles/189-pokazniki-ta-kriteriji-otsinyuvannya-vishchikh-nav%20chalnikh-zakladiv [in Ukrainian]

Krupka M. I., Hrynkevych O. S., Sas S. P. (2021) Ekonomichna efektyvnistʹ universytetiv Ukrayiny u konteksti innovatsiynosti finansovoho menedzhmentu [Economic efficiency of Ukraine’s universitiesin the context of innovative financial management] Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, No. 1(32), P. 470–481. [in Ukrainian]

Morgulets O. B. (2016) Stratehichnyy vybir VNZ na osnovi otsinky efektyvnosti upravlinnya ta realʹnoyi avtonomiyi navchalʹnoho zakladu [Strategic choice of universities based on assessment of management efficiency and real autonomy of the educational institution] Naukovyy visnyk Khersonsʹkoho derzhavnoho universytetu. Seriya Ekonomichni nauky, No. 17.3, P. 61–63. [in Ukrainian]

Reshetova I. A. (2018) Napryamy vdoskonalennya systemy upravlinnya vyshchymy navchalʹnymy zakladamy [Directions for improving the management system of higher educational institutions] Ekonomika i suspilʹstvo, No. 17, P. 341–346. [in Ukrainian]

Gryshchenko I., Ganushchak–Efimenko L., Shcherbak V., Nifatova О., Zos-Kior М., Hnatenko I., Martynova L., Martynov A. (2021) Making Use of Competitive Advantages of a University Education Innovation Cluster in the Educational Services Market. European Journal of Sustainable Development, No. 10.2, P. 336–348.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-27