ФОРМУВАННЯ НАПРЯМІВ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ СТРАТЕГІЧНИМИ ЗМІНАМИ НА ОСНОВІ ВВЕДЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СКЛАДОВОЇ ДЛЯ ПОСИЛЕННЯ АДАПТАЦІЙНИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ПІДПРИЄМСТВ АГРОБІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/pdau.eco.2025.3.12

Ключові слова:

стратегічні зміни, маркетингове управління, організаційна структура, аграрні підприємства, стратегічне управління, служба маркетингу, інтернет-маркетинг

Анотація

В статті обґрунтована важливість стратегічних змін для аграрних підприємств, необхідністю оптимізації та удосконалення їх організаційної маркетингової структури управління. Теоретична значущість дослідження полягає в удосконаленні управління підприємством на основі використання стратегічного підходу, який притаманний для періоду економічної нестабільності та невизначеності У цьому контексті надані практичні рекомендації щодо ключових елементів та кроків для змін, з метою адаптації до сучасних вимог бізнес-середовища. Констатовано, що у сучасному швидкоплинному бізнес-середовищі аграрні підприємства стикаються з постійним тиском, тому здатність ефективно керувати змінами життєво важлива для підтримки конкурентоспроможності та досягнення довгострокового успіху. Впровадження стратегічних змін допоможе аграрним підприємствам зорієнтуватися у складнощах, надаючи комплексну структуру, яка інтегрує методи управління змінами в усі аспекти трансформації агробізнесу.

Посилання

Багорка М. О., Юрченко Н. І. Формування маркетингової системи управління стратегічними змінами на підприємствах аграрної галузі. Вчені записки Таврійського національного університету ім. В.І. Вернадського. Серія «Економіка і управління». 2025. Том. 36 (75). № 1. С. 125-132. DOI: https://doi.org/10.32782/2523-4803/75-1-19 URL: https://www.econ.vernadskyjournals.in.ua/journals/2025/36_75_1/21.pdf

Балабаниць А. В. Управління змінами в контексті стратегічного інтегрованого управління маркетинговою взаємодією підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2010. № 4. Т. 3. С. 49–52.

Даниленко В. Ідентифікація характеристик конкурентного середовища цільових ринків збуту продукції підприємств-виробників зерна. Соціальна економіка. 2020. № 59. С. 32-38.

Пащенко О. П. Сучасні методи управління змінами на підприємстві. Вісник ЖДТУ. Серія. «Економічні науки». 2014. № 3(69). С. 170–178.

Багорка М. О., Складенко К. В., Приходько А. В. Стратегічні зміни на основі пошуку оптимальної організаційної структури підприємства. Науково-практичний журнал «Бізнес-навігатор». 2024. Вип. 3 (76). С. 403-409. DOI: https://doi.org/10.32782/business-navigator.76-67 URL: http://business-navigator.ks.ua/journals/2024/76_2024/69.pdf

Гуменюк Р. Система оцінки стратегічного планування розвитку управлінського потенціалу підприємства. Агросвіт. 2021. №4. С. 51-56.

Федюнін С. А., Плевако Н. О., Філоненко М. Ю. Управління стратегічним розвитком підприємства. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2020. № 3. С. 45-49.

Суворова С. Г. Розвиток маркетингових інтернет-досліджень в умовах поширення електронної комерції. Вісник Східноєвропейського університету економіки і менеджменту. Вип. 1 (11). 2012. С. 81–89.

Запухляк І. Б., Зелінська Г. О., Побігун С. А. Підходи, методи та інструменти управління змінами в системі управління розвитком підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. Вип. 23. С. 204-209.

Ходаківська О. В., Воронько-Невіднича Т.В., Собчишин В.М. Вплив галузевих особливостей на закупівлі матеріально-технічних ресурсів у системі управління потенціалом сільськогосподарських підприємств. Вісник Полтавського державного аграрного університету (Серія «Економiка, управлiння та фiнанси»). 2024. Випуск 1. С. 9-14.

Bahorka M. O., Yurchenko N. I. (2025). Formuvannia marketynhovoi systemy upravlinnia stratehichnymy zminamy na pidpryiemstvakh ahrarnoi haluzi [Formation of a marketing system for managing strategic changes at agricultural enterprises]. Scientific notes of the V.I. Vernadsky Tavrichesky National University. Series «Economics and Management», 36(75), 125–132 [in Ukrainian]

Balabanyts A. V. (2010). Upravlinnia zminamy v konteksti stratehichnoho intehrovanoho upravlinnia marketynhovoiu vzaiemodiieiu pidpryiemstva [Change management in the context of strategic integrated management of marketing interaction of the enterprise]. Bulletin of Khmelnytskyi National University, 4, 49-62 [in Ukrainian].

Danylenko V. (2020). Identyfikatsiia kharakterystyk konkurentnoho seredovyshcha tsilovykh rynkiv zbutu produktsii pidpryiemstv-vyrobnykiv zernai [Identification of the characteristics of the competitive environment of target markets for the products of grain producing enterprises]. Social economy, 59, 32-38. [in Ukrainian]

Pashchenko O. P. (2014). Suchasni metody upravlinnia zminamy na pidpryiemstvi [Modern methods of change management at the enterprise]. Bulletin of ZHTU. Series. "Economic Sciences", 3(69), 170–178 [in Ukrainian].

Bahorka M. O., Skladenko K. V. & Prykhodko A. V. (2024). Stratehichni zminy na osnovi poshuku optymalnoi orhanizatsiinoi struktury pidpryiemstva [Strategic changes based on the search for the optimal organizational structure of the enterprise]. Scientific and practical journal "Business Navigator", 3(76), 403–409 [in Ukrainian].

Humeniuk R. (2021). Systema otsinky stratehichnoho planuvannia rozvytku upravlinskoho potentsialu pidpryiemstva [System for assessing strategic planning for the development of the enterprise’s managerial potential]. Agrosvit, 4, 51–56 [in Ukrainian].

Fediunin S. A., Plevako N. O. & Filonenko M. Iu. (2020). Upravlinnia stratehichnym rozvytkom pidpryiemstva [Strategic development management of an enterprise]. Economics. Management. Business, 3, 45–49 [in Ukrainian].

Suvorova S. G. (2012). Rozvytok marketynhovykh internet-doslidzhenʹ v umovakh poshyrennya elektronnoyi komertsiyi [Development of marketing Internet research in the context of the spread of electronic commerce]. Bulletin of the Eastern European University of Economics and Management, 1 (11), 81–89 [in Ukrainian].

Zapukhliak I. B., Zelinska H. O. & Pobihun S. A. (2018). Pidkhody, metody ta instrumenty upravlinnia zminamy v systemi upravlinnia rozvytkom pidpryiemstva [Approaches, methods and tools of change management in the enterprise development management system]. Global and national economic problems, 23, 204-209 [in Ukrainian].

Khodakivska O. V., Voronko-Nevidnycha T. V. & Sobchyshyn V. M. (2024). Vplyv haluzevykh osoblyvostey na zakupivli materialʹno-tekhnichnykh resursiv u systemi upravlinnya potentsialom silʹsʹkohospodarsʹkykh pidpryyemstv [The influence of industry features on the purchase of material and technical resources in the system of managing the potential of agricultural enterprises]. Bulletin of the Poltava State Agrarian University (Series "Economics, Management and Finance"), 1, 9-14 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26